Kejadian di Rumah Kediaman UPSI

Assalamualaikum :)

Selamat Soree..ok dah lama tak update blog ni..dah berkulat dan berlumut dah ini belog..last update time bulan Syawal..maklumla buzy dgn persediaan nak daftar kat UPSI..sampai sini pulak buzy ngan orentasi..so hari ni je free sikit sebab klas pg td je and hari ni hari ke2 kelas mula..agak kejutan budaya jugak la dgn cara pembelajaran kat sini dah semestinya berbeza dgn cara pembelajaran di sekolah..ok kita letak tepi dulu pasal tu..now nak story morry sikit pasal kejadian yg berlaku kat aku sendiri..

kejadian pertama
berlaku dalam minggu orentasi
suasana yang agak redup dan semua pelajar baru nak balik bilik cpt2 sebab rushing nak solat asar dan bersiap-siap utk majlis seterusnya, begitu juga dgn aku..aku berjalan menuju ke kolej (kolej dirahsiakan) aku dekat blok 6..blok yg agak center..sampai je depan blok aku terus amik kunci rumah nak bukak pintu utama..cubaan utk membuka pintu agak susah dan mengambil masa beberapa minit..akhirnya dummm...pintu tebuka luas..dan aku tengok semua housemate aku xde dalam rumah..dlm hati aku meneka mungkin mereka belum sampai..bila sampai depan pintu bilik sekali lagi cubaan membuka pintu agak susah dan akhirnya tak terbuka lansung, bila aku tersedar ada sesuatu yg aneh dgn rumah tu aku terdiam sejenak didepan pintu bilik dan mataku melilau segenap inci rumah tersebut..agak seram sebab rumah nampak seperti tiada penghuni langsung dan sememangnya tida penghuni..bila beberapa minit di depan pintu..aku rasa tidak sedap hati dan keluar dari rumah tersebut dan berdiri betul-betul dihadapan pintu rumah yg utama..alangkah terkejutnya aku bila aku tengok no. rumah tu.. 5-G-1..sedangkan rumah aku 6-G-1..haha..alohhhh laa..tersilap rumah rupanya..nape la pergi masuk rumah blok 5 bila rumah anda berada di blok 6..then aku pun kunci balik rumah tu balik bilik aku..so mana-mana budak UPSI jgn pulak korang pergi try kunci rumah korang kat umah orang lain untuk buat benda2 tak baik..ingt kalau manusia tak nampak Allah Maha Melihat dan Maha Mengetahui dan penghuni-penghuni kolej pula sila berhati-hati dan sentiasa kunci pintu bilik korang walaupun ada pintu utama rumah..so bewaree :)

kejadian kedua
berlaku pada pagi tadi time nak mandi
kelas bermula pukul 8;00 pagi..so aku kunci jam pukul 6:00 pagi..bila aku tersedar dari tidur telefon duk bising-bising suruh "bangun" "bangun" "bangun" dan jam dah pukul 6:30 pagi..so dalam keadaan mengantuk dan kelam kabut, aku dgn sepantas kilatnya ambik tuala, kain batik dan alatan mandian masuk bilik air..bukak je air pancut terus ambik ubat gigi picit sebanyak mungkin kat atas berus dan brusss..bruss..brusss dengan laju tanpa henti..tiba-tiba rasa lain macam dan berhenti gosok gigi serta merta bila hidung aku berbau pencuci muka Fair & Lovely..tanpa melengahkan masa aku terus meludahkan semua produk Fair & Lovely dan berkumur sebanyak mungkin..haha..sape yg pernah rasa pencuci muka Fair & Lovely boleh la try buat macam aku..huaaaa agak tragis kejadian yang aku alami..maybe semua tu akan jd satu kenangan indah buat diri aku sendiri..haha..so pengajarannya jgn bangun lewat ye cikgu-cikgu..

byee :)

Comments

Tolol eha..nk g etep blh dop..cm mnarik jh,,ira cihat ke
siti nariha said…
haha..jom2 ya..ira ok chat..eha sebilik nga dio..
siti nariha said…
This comment has been removed by the author.

Popular posts from this blog

Mencari Kesempurnaan

Sukacita..Sukacita..Sukacita

Majlis Akikah