Temuduga Pendidikan Kemahiran Hidup - UPSI

Assalamualaikum :)

Aku dapat panggilan temuduga kat UPSI untuk Program Pendidikan Kemahiran Hidup pada hari selasa 17 jun 14 or dua hari lepas..ingat nak update citer ni semalam but letih tak habis lagi..hari ni baru ade tenaga sikit..hari isnin malam aku bertolak dari Kelantan naik bas pukul 9:30 mlm..aku naik bas sorang2 je pergi Tg. Malim, Perak..ni first time aku sampai Perak first time jugak naik bas sorang2..haha..seronok la..rasa dah besar n boleh berdikari sendiri..haha..n sampai pagi rabu tu dlm pukul 6 lebih kalau tak silap

Sampai sane je tunggu kawan my sis, Kak Sha dtng jemput kat stesen bas n tumpang rumah dia kat taman Universiti tak silap or belakang kampus lame UPSI..tumpang sana dlm sehari..so siap2 n breakfast kejap kat umah Kak Sha..so bertolak la pergi UPSI kat kampus baru..aku pergi naik motor nga Kak Sha..lame jugak la amik mase dalam 15 minit kot..so cari2 blok 8 bilik 9..jumpa je terus daftar..tunggu kat luar memang berdebar..dup..dap..dup..dap..

so sampai la my turn..
bukak pintu aku Nampak ade dua orang panel pompuan Islam..so aku bagi Salam,

Assalamualaikum
Panel 1 dan 2: Waalaikumussalam, mintak fail awak dan sila duduk
Aku: terima kasih

Panel 1: boleh perkenalkan diri awak? (pelik knp die tnya dlm bhs Melayu..sbb calon2 sblm aku semua die tnye dlm bhs ingeris..haa..ni rase oelik ah timbul dlm diri ni..tp jwb je la..Nampak mcm nasib xmenyebelahi je ni)
Aku: so aku perkenalkan diri aku, nama, tempat tinggal, pekerjaan ayah n mak, bil. adik beradik n panel tu mintak aku jelaakan sorang2 adik beradik aku kerja ape..so aku citer dr anak sulung sampai la yg bongsu iaitu aku ;)

Panel 2: awak mintak kos Kemahiran Hidup..bhg mane yg awak minat dlm subjek ni?
Aku: saya minat bhg Pertanian

Panel 1: Knp awak pilih nak jd cikgu?
Aku: pada sy kerjaya guru ni satu kerjaya yg mencabar..sy seorg yg sukakan cabaran..selain itu sy juga suka share ilmu dgn org lain

Panel 1: ape yg perlu ade pd seorg guru yg baik?
Aku: pada sy seorg guru yg baik perlulah .....tutttttsss..hahaha..jwpan ni xnak share..haha

Panel 1: ape sikap kepimpinan yg ade pd diri Nariha? (OMG..knp la aku dpt solan mcm ni..time gementar ni semua hilang dr kepala otak aku)
Aku: sikap kepimpinan yg ade pada saya saya suka mengetuai sesuatu kumpulan
panel 1 dan 2 pun sibuk duk belek2 fail aku duk tngk sijil..nasib baikla aku ade bwk sijil MPP aku..tu pun atu je..alahai ape la nasib...

Panel 1: Nariha masa lapang awak suka buat ape ye? (dlm ati: dah knp tanye sal mase lapng ni..mesti perangkap ni)
Aku: saya suka bace Novel n menonton televisyen

Panel 1: ade tengok berita tak?
Aku: ade

Panel 1: ape isu semasa sekarang ye (hah?? pulak dah)
Aku: saya tak pasti

Panel 1: surat khabar ade bace tak?
Aku: ade

Panel 1: isu semasa?
Aku: GST kot (alahai knp kau tambah kot kat belakang tu..hohoiiii..n GST isu semasa ke?? boleh la sbb tu je terlintas kat fikiran)

Panel 1: blh cerita sikit pasal GST?
Aku: cerita la sikit pasal gst ni..ape ko bondo GST ni..GST ni ganti cukai yg seblum ni..GST akan dikuatkuasa 2015..n bla..bla..bla..

Panel 2: Nariha boleh ckp sikit dlm bhs inggeris?? cerita sikit pasal Kota Bharu?? (haa..citer pasal kota bharu pulak dah
Aku: citer la sikit..sbb die mintak sikit..dan niat hati pun memang aku nak ckp sikit je dlm bhs inggeris..huh :(

Panel 1dan 2: terima kasih

keluar je dr bilik rase mcm nak menjerit sekuat hati jeee..arrrggghhhh..xtahu suke..lega..entahlah..haha

so balik dr UPSI cari tiket..malam tu aku bertolak balik dr Tg Malim ke Kota Bharu..sekiannnn
thanks sudi bace..hope berguna untuk adik2 yg akan ditemuduga..

wee..haha..turun moto jap snap2 gambo


Comments

MissNadia said…
waa untungnya berpeluang pergi interview.. good luck yaa
siti nariha said…
Alhamdulillah rezeki..tq :)

Popular posts from this blog

Mencari Kesempurnaan

Sukacita..Sukacita..Sukacita